Home » Adviseurs » Stella Mol

Stella Mol

“Doelen stellen je in staat om de richting van de verandering te beheersen.”

Profiel

Vanuit het werkveld van de informatievoorziening heeft Stella de overtuiging dat een goede informatiepositie van burgers en gemeenten bijdraagt aan een beter functionerende maatschappij.

Met haar spontane instelling kan Stella iedereen overtuigen om mee te gaan in het behalen van de wenselijke en noodzakelijk resultaten. Dit doet zij op een onderbouwende en verbindende manier. Ze realiseert zich heel goed dat je binnen een organisatie gestelde doelen samen behaalt, maar dat dit niet vanzelf gaat.

Haar onderzoekende aard komt daarbij goed van pas. Eerst goed observeren hoe de organisatie in elkaar steekt en hoe mensen in de organisatie bewegen en wat hen persoonlijk beweegt. Pas dan stel je een actieplan op. Dit is de weg die Stella graag bewandelt.

Specialismen

Digitalisering, onderzoek, coördinatie/management, projectleiding, digitaal & zaakgericht werken, informatiemanagement (sociaal domein).

Contact

Mobiel: 06 33 13 75 05
E-mail: s.mol@telengy.nl

LinkedIn profiel adviseur

Recente artikelen van Stella

  • Herindeling gemeente Molenlanden

    Telengy-adviseurs Ron van Dijck en Stella Mol zijn betrokken geweest bij het aanbesteden, inrichten en implementeren van het zaaksysteem van de gemeente Molenlanden.   Zaakgericht werken en 360 graden klantdossier: de aanbesteding en implementatie Ron heeft het project rondom zaakgericht werken en het 360 graden klantdossier gestart met het opzetten van een Europese aanbesteding voor het […]

  • Is één centraal DMS een utopie?

    Om grip te krijgen op de informatiehuishouding en met name de vele documenten, zijn gemeenten in de afgelopen jaren aan de slag gegaan met opslag in documentmanagementsystemen (DMS-en). Het helpt niet alleen om grip te krijgen op de dynamische (nog te bewerken en actuele) documenten maar ook op het archiveren, bewaren en vernietigen van de […]

  • Een vliegende start bij Telengy

    Jenny en Han over hun eerste maanden bij Telengy Ieder jaar verwelkomen we nieuwe collega’s bij Telengy. Maar hoe ziet zo’n eerste periode er nu eigenlijk uit? Volgens Ajmal kom je in ieder geval terecht in een warm bad. Ook mijn ervaring is dat de sfeer bij Telengy ontzettend behulpzaam is. Collega’s staan altijd voor […]

  • Functioneel beheer centraal organiseren 

    Functioneel beheer is cruciaal voor goede bedrijfsvoering in een organisatie. Gemeenten gebruiken vaak minimaal enkele honderden verschillende applicaties. Hoe organiseer je het beheer hiervan nu slim? En welke mogelijkheden heb je hierin? In dit artikel zetten we de smaken op een rij. Plus een voorbeeld van gemeenten in het land die het (steeds meer) centraal […]

  • Waar een dwerg een reus kan zijn

    Er was eens… … een prachtig historisch stadje aan de IJssel in het oosten van het land. Doesburg, trotse Hanzestad met welgeteld zo’n 11.000 inwoners en ondernemers. Met honderdduizenden bezoekers per jaar is het een bruisende stad met een gemeentelijk bestuur dat graag zijn eigen boontjes dopt. De gemeente wil er zijn voor álle inwoners […]

  • 10 tips voor sjablonen – een wereld te winnen!

    Waarom wil ik het hebben over sjablonen(beheer)? Veel gemeenten hebben een sjablonentool of een applicatie voor documentcreatie in huis. Er is een aantal grote partijen in de gemeentemarkt die oplossingen bieden inclusief koppelingen met de bekende zaaksystemen. Over het algemeen doet iemand bij de gemeente het sjablonenbeheer vaak ‘erbij’ en is het niet altijd op […]

  • Handtekening? Niet, of anders de digitale variant

    Inmiddels wordt de digitale handtekening door steeds meer organisaties ingevoerd. Dit is een logisch gevolg van digitalisering én wettelijk toegestaan. De geschreven ‘natte’ handtekening kan volledig worden afgeschaft, op documenten met een ceremonieel karakter na. Dit zijn bijvoorbeeld oorkondes of (trouw)akten. Gemeenten ondertekenen veel meer dan nodig. “Wij zijn verslaafd aan de handtekening. Overal worden […]

  • Meldingen openbare ruimte: van klantreis tot app 

    Gemeenten willen de openbare ruimte graag schoon, veilig en op orde houden. Hoe kun je dit beter doen dan gebruik te maken van de ogen van je inwoners? Inwoners zien dagelijks hoe de wijk erbij staat. Toch wordt deze meerwaarde niet altijd zo ervaren door medewerkers van de gemeente. Dat is zonde, maar wel begrijpelijk […]

  • Bestaat het ideale bestuurlijke besluitvormingsproces?

    Het afgelopen jaar ben ik bij drie gemeentes (in meer of mindere mate) betrokken geweest bij de inrichting van een nieuw bestuurlijk besluitvormingsproces. Dit was bij MijnGemeenteDichtbij (ambtelijke fusie gemeente Boxtel en Sint-Michielsgestel), de gemeente Doesburg, en de vanaf 1 januari 2019 nieuw gevormde gemeente Molenlanden. Een ambtelijke fusie, digitalisering en herindeling gaven bij deze […]

  • Digitale veranderingen binnen gemeenten

    Over verandermanagement zijn boeken vol geschreven. In dit artikel gaan we het hebben over veranderingen met een digitale component. Wanneer grote applicaties worden vervangen of bij een herindeling of fusie applicaties geharmoniseerd worden, heeft dat veel impact op de gebruikers. Het is de vraag of zij zo gemakkelijk kunnen overstappen op een nieuw systeem terwijl […]

  • Gemeenten massaal over naar Office 365?

    Bij Microsoft Office 365 wordt al snel gedacht aan “die applicatie voor tekstverwerking en spreadsheets”. Het begon ooit met Office ’95, terwijl WordPerfect toen zo slecht niet was (dit voor de wat “meer ervaren” lezer). En via vele versies zijn we inmiddels aangekomen bij Office 2016. Office 365 uitsluitend toepassen als pakket voor tekstverwerking, spreadsheets, […]