Home » Adviseurs » Frank Huijbregts

Frank Huijbregts

“In teamverband met succes naar het beoogde resultaat werken, dat is mijn inspiratie.”

Profiel

Frank is ervaren en deskundig adviseur die zich inzet om een in de praktijk bruikbare oplossing voor uw organisatie te leveren. In teamverband naar het beoogde resultaat werken is voor Frank de uitdaging en daarnaast ook zijn motivatie. Vaak weten medewerkers niet welke successen er behaald worden, terwijl dit een grote bron van motivatie en enthousiasme is. Frank communiceert deze tussentijdse successen dan ook graag met uw organisatie.

Frank laat een proactieve houding zien die hij combineert met een pragmatische aanpak, waar weinig ruimte is voor onduidelijkheid. Deze elementen vormen samen de omschrijving van de werkwijze waarmee Frank zijn dienstverlening al jaren succesvol ten uitvoer brengt. Hij heeft veel ervaring opgedaan in zowel uitvoerende, commerciële als managementfuncties binnen de ICT-branche, lokale overheid, provincie en gemeentelijke instellingen.

Complexe opdrachten die zich kenmerken met een specifieke deadline of specifiek resultaat (een ‘moet’) zijn Frank op het lijf geschreven. Met zijn jarenlange ervaring als afdelingshoofd bij een grote ICT-dienstverlener is het aansturen van ICT-medewerkers voor Frank geen probleem. Door zijn ruime ervaring als manager is Frank succesvol in opdrachten als ICT manager a.i., bijvoorbeeld in het professionaliseren en samenvoegen van ICT-afdelingen. Daarnaast heeft Frank zich gespecialiseerd in het begeleiden van Europese aanbestedingen.

Specialismen

Leidinggeven, coachen, verandermanagement, projectmanagement, procesmanagement, informatievoorziening, bedrijfsvoering, dienstverlening, Europees aanbesteden van ICT, cloud strategie, HNW, visie ICT-architectuur, informatiebeveiliging.

Contact

Mobiel: 06 21 81 29 02
E-mail: f.huijbregts@telengy.nl

LinkedIn profiel adviseur

Recente artikelen van Frank

  • Werken in Teams wordt makkelijker dankzij deze 9 nieuwe functionaliteiten

    Teams is voor veel organisaties de standaard voor het op afstand vergaderen geworden. De applicatie biedt tal van functies die het werken op afstand aangenaam en eenvoudig hebben gemaakt. Natuurlijk is er naast Teams een aantal concurrerende applicaties met elk hun eigen kenmerken en voordelen. Echter, de ontwikkeling van Teams heeft binnen Microsoft nog meer […]

  • Teams-vergadering? Lees deze tip: “Wachten in de Lobby” niet nodig

    Wanneer je een Teams-vergadering organiseert, krijg je bij aanvang van de meeting standaard de melding dat deelnemers in de wachtkamer “lobby” aan het wachten zijn. Op zich geen probleem wanneer je met een kleine groep collega’s een meeting hebt, maar ook dan loop je de kans dat jij en de deelnemers worden afgeleid door meldingen van wachtende collega’s/genodigden […]

  • Meierijstad maakt ambities waar met moderne ICT en informatievoorziening

    Op 1 januari 2017 zijn de gemeenten Sint-Oedenrode, Schijndel en Veghel één ambtelijke organisatie geworden, gemeente Meierijstad. De circa 600 medewerkers van Meierijstad zijn trots op hun nieuwe organisatie. Medewerkers kunnen plaats– en tijdonafhankelijk (samen)werken en worden daarbij met de meest moderne apparatuur en apps ondersteund. Zo hebben alle medewerkers onder andere een iPhone waarmee […]

  • Het kan echt: 100 medewerkers per dag voorzien van iPhone, gebruikersovereenkomst en training!

    Bij de start van de fusiegemeente per 1 januari 2017 heeft Gemeente Meierijstad haar 600 medewerkers voorzien van een moderne i-uitrusting. Daarmee hebben de medewerkers alle hulpmiddelen in handen om plaats-, tijd- en werkplekonafhankelijk te werken. Het plaatsonafhankelijk werken vergt extra aandacht omdat de telefonische dienstverlening en bereikbaarheid daar niet onder mag lijden. Dit is […]

  • Gemeente Vught stapt in de Cloud

    De Brabantse gemeente Vught (ca. 26.000 inwoners) heeft zich de afgelopen tijd beziggehouden met de vraag: “Gaan we de regie nemen en de ICT uitbesteden naar de Cloud, of blijven we onze ICT zelf beheren?” Telengy-adviseur Frank Huijbregts heeft de gemeente begeleid bij de beantwoording van die vraag. We spreken met Bob Appeldooren en Emiel […]

  • Neem als gemeente de regie, ook in de cloud!

    Naast de ICT-samenwerkingen waar gemeenten elkaar ondersteunen, zijn er steeds meer gemeenten die interesse tonen in het afnemen van ICT-diensten via commerciële aanbieders: ‘ICT uit de muur’. Ook shared service centers (SSC’s) zijn continu op zoek naar de beste mogelijkheden om in de behoeften van klanten te voorzien, waarbij diensten als SaaS (applicaties en apps), […]

  • 8 Tips om succesvol naar de cloud te migreren

    Gemeenten nemen steeds meer diensten af uit ‘de muur’. Voor al deze oplossingen geldt hetzelfde: geen lokale complexe installaties en onderhoudswerkzaamheden meer, maar inloggen en werken. Anno 2015 spreken we meestal over ‘de cloud’. Leveranciers spelen daar gretig op in. Het is dan ook niet de vraag óf uw organisatie cloud-diensten gaat afnemen, maar wannéér. […]

  • Vijf tips voor een succesvolle aanbesteding

    Hoe maak je een succes van een aanbesteding? Helemaal als je je er als organisatie eenmaal van bewust bent dat een aanbesteding niet vrijwillig gaat maar een verplichting is. Maar hoe doe je dat dan? De volgende 5 stappen maken het eenvoudiger. Tip 1: Neem de tijd Ik ervaar nog te vaak dat organisaties een […]

  • Europees aanbesteden: de juiste vragen stellen

    Europees aanbesteden gaat om vertrouwen. Vertrouwen in elkaar, de proceduredoorloop, maar vooral het vertrouwen in het kunnen realiseren van de beoogde doelstelling en resultaat. Ook bij inschrijvende leveranciers moet dat vertrouwen er zijn. Wanneer de opdracht aan een andere partij gegund wordt, moet de inschrijver op de aanbestedende dienst kunnen vertrouwen dat zij dit doet op basis van de juiste afwegingen. Om deze […]