Home » Adviseurs » Frank Huijbregts

Frank Huijbregts

“In teamverband met succes naar het beoogde resultaat werken, dat is mijn inspiratie.”

Profielfoto Frank Huijbregts

Frank Huijbregts

Profiel

In teamverband met succes naar het beoogde resultaat werken, dat is voor Frank de uitdaging en zijn inspiratie. Frank haalt zijn energie uit zaken die goed gaan en zoekt leerpunten waar verbetering nodig is. Vaak weten medewerkers en organisatie niet welke successen er behaald worden, terwijl dit een grote bron van motivatie en enthousiasme is! Complexe opdrachten die zich kenmerken met een specifieke deadline of specifiek resultaat (een ‘moet’) zijn Frank op het lijf geschreven. Met zijn jarenlange ervaring als afdelingshoofd bij een grote ICT-dienstverlener is het aansturen van ICT-medewerkers voor Frank geen probleem. Door zijn ruime ervaring als manager is Frank succesvol in opdrachten als ICT manager a.i., bijvoorbeeld in het professionaliseren en samenvoegen van ICT-afdelingen. Daarnaast heeft Frank zich gespecialiseerd in het begeleiden van Europese aanbestedingen.

Frank laat een proactieve houding zien die hij combineert met een pragmatische aanpak, waar weinig ruimte is voor onduidelijkheid. Deze elementen vormen samen de omschrijving van de werkwijze waarmee Frank zijn dienstverlening al jaren succesvol ten uitvoer brengt. Hij heeft veel ervaring opgedaan in zowel uitvoerende, commerciële als managementfuncties binnen de ICT-branche, lokale overheid, provincie en gemeentelijke instellingen.

Specialismen

Leidinggeven, coachen, verandermanagement, projectmanagement, procesmanagement, informatievoorziening, bedrijfsvoering, dienstverlening, Europees aanbesteden van ICT, cloud strategie, HNW, visie ICT-architectuur, informatiebeveiliging.

Kerncompetenties

Leiderschap, stressbestendig, kwaliteitsbewustzijn, besluitvaardigheid, vakmanschap, resultaatsbewustzijn.

Contact

Mobiel: 06 21 81 29 02
E-mail: f.huijbregts@telengy.nl

LinkedIn profiel adviseur

Recente artikelen van Frank:

  • Het kan echt: 100 medewerkers per dag voorzien van iPhone, gebruikersovereenkomst en training!

    Bij de start van de fusiegemeente per 1 januari 2017 heeft Gemeente Meierijstad haar 600 medewerkers voorzien van een moderne i-uitrusting. Daarmee hebben de medewerkers alle hulpmiddelen in handen om plaats-, tijd- en werkplekonafhankelijk te werken. Het plaatsonafhankelijk werken vergt extra aandacht omdat de telefonische dienstverlening en bereikbaarheid daar niet onder mag lijden. Dit is […]

  • Gemeente Vught stapt in de Cloud

    De Brabantse gemeente Vught (ca. 26.000 inwoners) heeft zich de afgelopen tijd beziggehouden met de vraag: “Gaan we de regie nemen en de ICT uitbesteden naar de Cloud, of blijven we onze ICT zelf beheren?” Telengy-adviseur Frank Huijbregts heeft de gemeente begeleid bij de beantwoording van die vraag. We spreken met Bob Appeldooren en Emiel […]

  • Neem als gemeente de regie, ook in de cloud!

    Naast de ICT-samenwerkingen waar gemeenten elkaar ondersteunen, zijn er steeds meer gemeenten die interesse tonen in het afnemen van ICT-diensten via commerciële aanbieders: ‘ICT uit de muur’. Ook shared service centers (SSC’s) zijn continu op zoek naar de beste mogelijkheden om in de behoeften van klanten te voorzien, waarbij diensten als SaaS (applicaties en apps), […]

  • 8 Tips om succesvol naar de cloud te migreren

    Gemeenten nemen steeds meer diensten af uit ‘de muur’. Voor al deze oplossingen geldt hetzelfde: geen lokale complexe installaties en onderhoudswerkzaamheden meer, maar inloggen en werken. Anno 2015 spreken we meestal over ‘de cloud’. Leveranciers spelen daar gretig op in. Het is dan ook niet de vraag óf uw organisatie cloud-diensten gaat afnemen, maar wannéér. […]

  • Vijf tips voor een succesvolle aanbesteding

    Hoe maak je een succes van een aanbesteding? Helemaal als je je er als organisatie eenmaal van bewust bent dat een aanbesteding niet vrijwillig gaat maar een verplichting is. Maar hoe doe je dat dan? De volgende 5 stappen maken het eenvoudiger. Tip 1: Neem de tijd Ik ervaar nog te vaak dat organisaties een […]

  • Europees aanbesteden: de juiste vragen stellen

    Europees aanbesteden gaat om vertrouwen. Vertrouwen in elkaar, de proceduredoorloop, maar vooral het vertrouwen in het kunnen realiseren van de beoogde doelstelling en resultaat. Ook bij inschrijvende leveranciers moet dat vertrouwen er zijn. Wanneer de opdracht aan een andere partij gegund wordt, moet de inschrijver op de aanbestedende dienst kunnen vertrouwen dat zij dit doet op basis van de juiste afwegingen. Om deze […]

  • Escalatie in de projectorganisatie

    Dagelijks hoort u verhalen over projecten die het budget ruimschoots overschrijden of waarbij de doelstellingen niet zijn gehaald. In veel gevallen heeft dit te maken met het feit dat de scope van deze projecten niet duidelijk wordt aangehouden. Echter meer dan eens heeft het te maken met een verstoorde relatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Frank Huybregts, […]

  • ICT-samenwerking Reusel-De Mierden en Bladel

    In 2007 heeft gemeente Bladel de modernisering van haar ICT omgeving gerealiseerd. Samen met Telengy hebben zij de aanbesteding hiervoor uitgevoerd. Concerninkoop verzorgde de inkoopprocedure en publicatie, terwijl Telengy het Programma van Eisen heeft opgesteld met het technische team van Bladel. Een succesvolle aanbesteding omdat de gemeente Bladel precies gekregen heeft wat zij voor ogen had. Een toelichting van Frank Huybregts, […]