Home » Actueel » Programma ‘Waar is de klant gebleven?’ bekend

Programma ‘Waar is de klant gebleven?’ bekend

Het programma van het event ‘Waar is de klant gebleven?’ is bekend. Het event, dat plaatsvindt op woensdag 25 maart as., wordt georganiseerd voor gemeenten door Rijnconsult en Telengy.

Het realiseren van optimale dienstverlening aan de klant is geen sinecure. Dat blijkt uit de vertraging die de afgelopen jaren is opgelopen en de ambities die steeds een beetje worden teruggeschroefd als het gaat om het realiseren van (digitale) dienstverlening. Procesgericht én klantgericht denken over de grenzen van afdelingen heen, een goed samenspel tussen vakinhoud, dienstverlening en ICT is vereist en een gedeeld gevoel van urgentie en betrokkenheid van sleutelspelers zijn essentieel. Dienstverlening vergt een stevige organisatorische inspanning en gaat niet zonder reflectie op het doel: wat voor dienstverleningsconcept wil én kun je bieden? Waarom lukt het de ene gemeente beter dan de andere en wat bepaalt het succes? Enkele voorbeelden van onderwerpen die aan bod komen tijdens het event ‘Waar is de klant gebleven?’, georganiseerd op woensdag 25 maart 2015 door Rijnconsult en Telengy. Waar is de klant gebleven?’ is het vervolg op ons onderzoek naar de impact van de e-overheid op gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering.

Programma

13.30 Opening door Peter ter Telgte (Telengy)
13.40 Doorpakken dienstverlening: een lastig vraagstuk, Sander Bisschop en Marijke van Roost (Rijnconsult)
Ontwikkelingen IT binnen de overheid, Ton de Wit (Telengy)

14.15 Ronde 1 workshops:

  • Gemeente Eersel – Dienstverlening aan burger, bedrijf en in het sociaal domein, door Harrie Timmermans, gemeentesecretaris en Nancy Hendricks-van Rooij, afdelingshoofd ontwikkeling
  • De klant in zijn kracht zetten! Over de rol van opdrachtgevers bij ICT, Swier Jan Miedema Managing partner Gemboxx en Gemcloud

15.15 Ronde 2 workshops:

  • Gemeente Nijmegen – Stroomlijnen van proces ‘faciliteren van evenementen’ naast een andere manier van samenwerken intern en met de klant, door Marion Wetzels, procesmanager Strategie
  • Gemeente Goirle – Transformatie sociaal domein: samenhang dienstverlening  en informatievoorziening, door Ruud Groot (adviseur Sociaal Domein Telengy)

16.00 NVVB – Visie op dienstverlening en veranderende rollen, door Willeke van Dijk, Bestuurslid NVVB

16.30 Informele afsluiting

Locatie: Van Abbemuseum in Eindhoven.

Aanmelden
Aanmelden voor dit event kan via de volgende link. Wij berekenen geen kosten voor deelname aan dit event. Die kosten maken wij echter wel. Mocht u zich aanmelden en zonder afmelding vooraf toch niet verschijnen, dan brengen wij hiervoor  € 95,- in rekening. Dit bedrag schenken wij aan een goed doel, te weten Special Olympics.